Vis in het schap verkoopt niet alleen op smaak, gezondheid is minstens zo belangrijk. Nu consumenten steeds kritischer kijken naar wat er op hun bord ligt, groeit de vraag naar verantwoorde, voedzame keuzes. Vette vis zoals haring en zalm speelt daarin een hoofdrol. Als retailer kunt u hier slim op inspelen. Hoe? Met een sterk, onderscheidend visassortiment dat gezondheid, gemak en smaak samenbrengt.
Vrijdag visdag? Help uw klanten kiezen voor smaak én gezondheid
Consumenten zijn steeds bewuster bezig met hun voedingspatroon. Gezonde keuzes, transparantie over herkomst en gemak op het bord spelen daarin een steeds grotere rol. Vette vis zoals haring en zalm past perfect in dit plaatje. Het Voedingscentrum adviseert niet voor niets om twee keer per week vis te eten, waarvan minstens één keer vette vis. Dat biedt volop kansen voor de winkelvloer.
Vette vis in het schap: een gezonde én commerciële keuze
Voor retailers en foodserviceprofessionals is het inspelen op dit gezondheidsbewustzijn een strategische zet. Met het visassortiment van Seven Seas International heeft u direct toegang tot hoogwaardige producten die klaar zijn voor verkoop. Denk aan onze gerookte Noorse zalm, rijk aan omega 3-vetzuren en onze veelzijdige haringproducten; stuk voor stuk ready-to-eat, aantrekkelijk verpakt en met bewezen rotatiecijfers.
Speel in op de traditionele visdag
Vrijdag is van oudsher visdag. Een vertrouwd moment waarop consumenten sneller kiezen voor vis of dat nu voor het avondeten is of als lunchproduct. Door in te zetten op extra zichtbaarheid en promotie op dit moment van de week, vergroot u niet alleen de attentiewaarde, maar ook de omzet. Zowel in het verssegment als bij diepvriesvis liggen er kansen om het assortiment extra onder de aandacht te brengen.
Wil je meer weten over onze producten of werkwijze? Neem contact met ons op, we denken graag met je mee.








